De eerste twee weken in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evelien Jongh - WaarBenJij.nu De eerste twee weken in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evelien Jongh - WaarBenJij.nu

De eerste twee weken in Sydney

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Evelien

23 Mei 2014 | Australië, Sydney

Twee weken in Sydney en word even keertje tijd voor mijn eerste reisverslag. Ben hier nog maar twee weken, maar voelt echt al als een maand. Even een klein beetje terug in de tijd..

Afscheidnemen

Na een gezellig afscheidsfeestje waren de laatste dagen aangebroken om te vertrekken richting Sydney. De tijd ging super snel voorbij en voor dat ik het wist stond ik op Schiphol om afscheid te nemen van mijn lieve familie en vriendinnetjes. Ohh wat was dat huilen geblazen, maar gelukkig was ik niet de enigste.. Op Schiphol werden we voorgesteld aan de groep en daar gingen we dan met z'n allen.. Allemaal met dezelfde bestemming om dromen waar te gaan maken in Australie. Maar eerst een vlucht van ongeveer 13uur richting Bangkok.. Even relaxen op het vliegveld en daarna weer voor 4uur door naar Tapei.. In Tapei konden we gelukkig een beetje bijkomen in het hotel. Even heerlijk slapen in een bed, zwemmen en even de rondkijken rond het hotel.. Was best wel warm, het stonk er best wel erg en het leek net of je op een kermis rond liep, overal lichtjes. Na een paar uurtjes was het weer tijd om richting het vliegveld te vertrekken voor de laatste 9uur durende vlucht richting Sydney.

Aankomst in Sydney en de eerste weken twee weken

Na een aantal vlieguren werden we enthousiast opgewacht door het Sydney Team. Na kennis gemaakt te hebben en geld wisselen/ pinnen begonnen we aan het intensieve programma van dag 1 (donderdag) Maar eerst de eerste foto voor het opera gebouw, wauw het leek net of we droomde.. Moeizaam begonnen we aan de wandeling door de Royal Botanic Gardens richting het Opera gebouw. Natuurlijk maakte we veel foto's en gingen met de ferry richting Manly waar we verbleven in het hostel "The Bunkhouse". Wat was het mooi om Sydney vanaf het water te bekijken. Voeren langs het Opera gebouw, The Harbour Bridge en mooie plekjes in de haven van Sydney. Was net zoals in een film of een ansichtkaart, zo mooi!! En nog zo onwerkelijk. Aangekomen in het hostel werden de kamer in deling gemaakt, natuurlijk een gezellige meiden kamer en daarna begonnen we aan de bbq met z'n allen. Natuurlijk met bier, wijn en heerlijk eten zoals sla, hamburgers, worstjes en kangoeroe.. Bij het laatste moest ik even slikken, maar is wel aardig te eten, lijkt een beetje op zoetige biefstuk ofzo. De avond was nog lang niet voorbij, want we gingen nog gezellig stappen met de groep in "The Steen" om een jetlag te voorkomen. Uiteindelijk ondanks dat het super gezellig was, was ik blij dat ik heerlijk in me stapelbedje lag. Heerlijk dromen over Australie.

De tweede dag (vrijdag) was een beetje een saaie dag want het was de regeldag om bepaalde zaken te regelen zoals Medicare zorgverzekering, bankrekening openen etcetera. Gelukkig hadden we mooi weer dus ook een beetje gewandeld door Sydney centrum. Heerlijk geluncht in het Hyde Park en voor de rest was het meer dingen regelen, wat veel tijd in beslag nam. S'avonds heerlijk een pizza gegeten bij de Sugar Lounge en daarna weer gezellig stappen met z'n allen. Gelukkig niet zo laat gemaakt, want de volgende dag weer vroeg op en begon ook een beetje me jetlag te voelen.

Dag drie (zaterdag) brak weer aan en vertrokken vroeg richting "The Blue Mountains" hotspots. Maar eerst een stop bij het mooi wild life park "Featherdale Park". Dit park was ontstaan doordat de eigenaar zich ontfermde om zieke dieren en zo werd zijn hobby een mooi park waar verschillende dieren woonde. Zoals rondspringende kangoeroes, Kuala beertjes, reptielen' ook een krokodil' en nog veel mooie andere dieren. Natuurlijk ontkom je er niet aan om met verschillende dieren op de foto te gaan tot aan het voeren van kangoeroes. En natuurlijk voordat we vertrokken met een 1 jarig kangoeroetje op de foto geweest en heerlijk mee gekroeld. Wat was het een schatje, maar mocht het kangoeroetje niet meenemen. Onze weg vervolgde richting "The Blue Mountains" en stopte eerst bij "Lincoln's Rock". Is een beetje te vergelijken met de "Grand Canyon" in Amerika. Was echt een super mooi uitzicht en zo stil. Daarna vertrokken we naar een toeristisch plekje "The Three Sisters. Het is een historisch verhaal over dat deze drie zussen in steen zijn veranderd, vandaar drie rotsten naast elkaar. Maar was zeker mooi om te zien en natuurlijk het mooie uitzicht. Was echt genieten. Daarna gingen we met de groep door "The Blue Mountains" wandelen, dat betekend eerst trapje af en daarna weer om hoog. Maar eerst gezellig lunchen (heerlijke broodjes) en genieten van het uitzicht, zeker waard om te zien. Daarna bezochten we nog een mooi plekje waar je verschillende watervallen kon zien waarna we weer vertrokken richting het hostel. Aangekomen in het hostel hadden twee groepsgenoten heerlijk gekookt, dus konden gelijk aan schuiven. Na nog een beetje gezellig na praten zat deze dag er ook weer op.

De vierde dag (zondag) konden we een beetje uitslapen en met de bus gingen we richting "Sydney Harbour National Park". Ook hier een super mooi uitzicht en vooral genieten. Daarna een stukje gewandeld door het park en uiteindelijk de eind bestemming relaxen en lunchen op "Shelley Beach". Daarna konden we onze eigen weg gaan en heerlijk genieten en shoppen in Manly centrum. In het hostel had ik ook een klein gesprekje over wat me te verwachten stond over het aupair pakket. Nog even nagenieten verder in het tuin van het hostel en daarna richting bed omdat we de volgende dag gingen surfen.

De surfdag (maandag) was aangebroken en tevens ook het laatste programma van de week. We werden opgehaald door Sam en Tom en vertrokken met surf busjes richting "The Farm, Killalea State Park. Maar eerst even verder slapen want de rit duurde meer dan twee uur en wachten op wat komen gaat. Eenmaal aangekomen kregen we een surf outfit, wat lekker strak zat, en een surfplank. Even slepen met het surfplank en we waren op een mooi surf reservaat aangekomen. In spanning wat komen gaat kregen we de eerste basis regels uitgelegd over het surfplank. Daarna de houding op het surfplank en hoe je moet pedellen. Natuurlijk was het allemaal nieuw voor mij dus kreeg samen met Tessa nog een privé uitleg van Sam. Daarna mochten we ook het water op. Best wel spannend allemaal en heerlijk om het zoute water in je gezicht te krijgen,not. Een paar golfjes vangen en oefenen met de basis bewegingen was het alweer tijd om te gaan lunchen. Echt een super goede lunch en daarna weer verder met de surfen. Voordat we het water in gingen deden we eerst een warming up, rennen, strekken en was goed om je lunch te verbranden. Kregen nog een extra stap erbij hoe je op je surfplank moet gaan staan als een golf pakte. Na een paar keer oefenen was het tijd om in het water uit te voeren. Met me strakke pakje en surfplank weer het water in om een poging te wagen om op me surfplank te gaan staan. Na veel vallen en weer opstaan was het me alleen gelukt om op me knieën over de golfen te surfen. Voelde me een beetje dom, aangezien het iedereen lukte behalve ik. Sam gaf aan dat het bij de ene langer duurde dan de andere en natuurlijk was ik daar een van. Maar opgegeven nooit, tot dat we het water weer uit moesten en weer vertrokken richting het hostel. Was best wel uitgeput dus lag vrij snel in me bedje, maar heb echt genoten van de dag.

Na 5 mooie dagen (zie hierboven) vond ik het tijd om een dagje te gaan relaxen en vooral niet veel doen aangezien ik best wel last had van spierpijn van het surfen. Beetje de was gedaan en voor de rest een beetje chillen. Mag ook wel een keertje na 5 intensieve dagen. En als afsluiter van de de dinsdag een heerlijke pizza gegeten bij domino's. En natuurlijk nog een extra weekje vakantie voordat de aupair interviews gaat beginnen. Dus ook een extra weekje bijgeboekt in het hostel

Na een relax dagje op dinsdag, wilde ik woensdag wel wat gaan doen aangezien we een week ov hadden. Met twee andere meiden hebben we de ferry gepakt richting " Circular Quay" en vanuit daar een ferry richting "Darling Harbour". Echt in super mooi om te zien, een gezellige haven met verschillende eet tentjes waaronder het "HardRock Cafe" en " The Worlds Biggest Imax Screen" bioscoop vanaf de buitenkant. Heerlijk geluncht en genoten van het mooie weer. Nadat we alles een beetje gezien hadden namen de ferry richting "Cackatoo Island". Dacht dat we daar vogels gingen spotten, maar schijn bedriegt. Was namelijk een eiland waar ze vroeger schepen bouwde. We hebben daar een kleine wandeling gemaakt, was niet veel maar hebben we dat ook weer gezien. Daarna namen we een ferry "Luna Park" een grote kermis. Helaas was het park gesloten en besloten om naar Bondi Beach te gaan. Heerlijks strandwachten en surfers spotten en natuurlijk genieten van de mooie omgeven. Eenmaal terug in het hostel weer gezellig een bbq en een drankje met z'n allen en heerlijk nagenieten van de mooie dag.

Donderdag was het een heerlijk dagje om aan het strand te relaxen en niet veel doen. Echt een vakantie gevoel. Gewoon heerlijk!! We hoorde ook dat je ergens pinguïns kon spotten dus dat stond vrijdag op het programma. Na een kleine wandeling, hebben we maar liefst twee pinguïns gespot, hahaha. Maar wel de moeite waard. De rest van de dag niet veel gedaan,vooral genieten van het mooie weer.

Vrijdag stond er wel weer iets op de planning, maar besloot pas s'ochtends vroeg om mee te gaan met twee meiden, Tessa en Tessa, om eerst naar de markt te gaan in Manly en daarna weer gezellig te relaxen op het strand. Gewoon omdat het kan! Heerlijk genoten van de golven in de zee, was niet echt zwemmen- maar golfen opvangen. Daarna stukje gewandeld en toen was het al weer avond. Dit keer gingen we met de hele groep frituren, dus patat, loempia's en kipnuggets. Was echt super gezellig en voor ik het wist was de avond alweer voorbij.

De volgende dag (zaterdag) heb ik met de gezellige meiden, Tessa en Tessa, de ferry gepakt om nog leuke plaatsjes hier in Sydney te spotten . Wat als eerste op de planning stond was het "Luna Park". Dit keer was het park wel open! Echt super leuk om verschillende kermis attracties te zien, maar was helaas te duur. Je moest namelijk een ticket van te voren kopen om in een attractie te kunnen. Maar was al leuk om over de kermis heen te lopen, kreeg een beetje een gevoel dat ik in Nederland op een kermis liep. Daarna weer de ferry richt "Taronga Zoo". Hop met de bus omhoog richting de zoo. Eenmaal daar aangekomen bleek dat de zoo al om half 5 dicht ging en wij stonden daar om 16.00uur. Een beetje stom, maar gelukkig konden we richting het strand. En toen was de dag alweer voorbij.

Maandag niet veel gedaan, heerlijke zalm gegeten bij "The Steen" en dinsdag had ik eindelijk me introductie gesprek over aupair. Was echt een super leuk gesprek en als alles meezit zou ik al aankomend weekend een gezinnetje hebben. Echt super blij!! Voor de rest van de dag niet veel gedaan en s'avonds gezellig een drankspelletje, want voor de meeste en natuurlijk voor mij de laatste dag in het hostel. Ik ging namelijk de volgende dag verhuizen richting Sydney centrum zelf. Weet niet waarom ik hier voor gekozen had, maar wilde gewoon even weg en had natuurlijk al betaald. Met me backpack en tassen hop richting de stad. Wat was dat zwaar en huilen geblazen, hahaha. Was blij dat ik in me volgende hostel was aangekomen. S' avonds een interview voor aupair bij een gezellig gezinnetje van 4 kinderen van verschillende leeftijden was echt super leuk om kennis te maken met hun. Maar heb nog niet gelijk ja gezegd, want zou ook graag andere gezinnen willen ontmoeten met minder kinderen.

Het hostel waar ik nu verblijf heet "Nomands". Is een super gezellig hostel, maar kan niet echt aan de activiteiten mee doen, aangezien ik interviews heb voor mijn aupair job. Dus ga er meestal gezellig alleen op uit om de city verder te ontdekken. Hoe het er verder vanaf gaat met de Aupair interviews en of ik een gezinnetje heb gevonden horen jullie de volgende keer weer.

  • 23 Mei 2014 - 06:49

    Harry En Herma Heester:

    Hallo Evelien. Wat een belevenissen in die eerste paar weken. Je hebt al aardig kennis gemaakt met het land. We hopen dat je bij een leuk gezin terecht komt. Veel plezier!!
    Gr. Harry en Herma

  • 23 Mei 2014 - 08:21

    Karina:

    Leuk om te lezen wat je mee maakt. Hoop dat er een leuk gezin te vinden is.x

  • 23 Mei 2014 - 09:16

    Janny De Jongh:

    Wij hebben met plezier je verslag gelezen

  • 23 Mei 2014 - 09:18

    Shirley:

    Hoi Eef!

    Een groot deel had je me al verteld, maar super leuk te lezen hoe je het ervaar. Succes met de gezinnetjes en bij het maken van keuzes je gevoel volgen. Veel plezier lieverd! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 05 Mei 2014
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 3583

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 06 Maart 2015

Backpacken Australia & New Zealand

Landen bezocht: