2 maandjes down under - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Evelien Jongh - WaarBenJij.nu 2 maandjes down under - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Evelien Jongh - WaarBenJij.nu

2 maandjes down under

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Evelien

14 Juli 2014 | Australië, Mission Beach

Alweer 2 maanden down under en ben nu me reis aan het vervolgen richting Cairns. Ondertussen heb ik de verschillende plaatsjes bezocht zoals Noosa, Rainbow Beach (opstapplaats Fraser Island), Harvey Bay, Bundaberg, Agnes Water/ 1770, Rockhampton, Airlie Beach en Mission Beach. Alles is nog steeds een groot avontuur en elke dag valt er weer een nieuw avontuur te beleven hier in Aussie!!

Maar nu eerst twee weekjes terug in de tijd en tot aan nu, voor mijn Noosa, Rainbow Beach (opstapplaats Fraser Island), Harvey Bay, Bundaberg, Agnes Water/ 1770, Rockhampton, Airlie Beach and Mission Beach avonturen.

Noosa

In Noosa hebben we (Tessa, Tessa en Ben) 3 daagjes doorgebracht (zaterdagavond, zondag, maandag en dinsdagochtend), aangekomen met de greyhound bus rond half 6 stonden de transfer busjes van verschillende hostels ons op te wachten. Aangezien we nog geen hostel hadden geboekt en graag ergens goedkoop wilde overnachten hadden we gekozen voor "Dolphins Beach House". Eenmaal daar aangekomen gesetteld in onze kamer en daarna zijn we wat gaan eten. Voor mij stond op het menu "Fish & Chips". Na een gezellige avond in het hostel, ook gezellig met Irina van ons Australian Backpackers groepje (leuk om iedereen weer onderweg tegen te komen) ging de avond weer snel voorbij.
De volgende dag eerst heerlijk uitgeslapen en daarna het transfer busje richting het centrum genomen, want was namelijk een regenachtige dagje. Beetje geshopt en het stadje ontdekt, hoort er ook allemaal bij. Maandag hebben een lange strandwandeling en wandeling tour gedaan. Pff, merk dat ik af en toe geen energie in me lijf hebt om bergje op en af te wandelen, maar het uitzicht en de omgeving maakt alles weer goed. S' nachts de Oranje wedstrijd gevolgd via de radio,want geen enkele tv in het hostel werkte en dan is dit prima alternatief. Natuurlijk gewonnen, nog een beetje kunnen slapen want om 9.00uur hadden we het transfer busje richting de greyhound voor ons volgende avontuur in Rainbow Beach (Fraser Island).

Rainbow Beach/ Fraser Island

Woensdag rond 13.00uur kwamen we aan in Rainbow Beach. Gelukkig niet zover hoeven te slepen met de tassen, want het hostel was aan de overkant van het bus stationnetje. We verbleven in het hostel "Dingo's" voordat we vertrokken richting "Fraser Island". Aangezien door een klein foutje op onze kalender waren we een dag te vroeg dus moesten we een extra nachtje bijboeken. Nadat we dat geregeld hadden konden we onze tassen droppen op onze kamer, zodat we eindelijk Rainbow Beach een beetje konden gaan ontdekken. In Rainbow Beach was niet zoveel te doen, want is maar een straat waar alles zit, maar gelukkig wel een mooi stand. Dat maakte alles weer goed. S'avonds een goedkoop maaltijdje kunnen scoren, heerlijke burrito's en daarna weer richting bed. De volgende dag eerst een beetje uitgeslapen, wat gegeten en beetje geslenterd door het stadje, want rond 16.00uur hadden we de briefing voor Fraser Island. Na een presentatie met voorlichtingen en de laatste voorbereidingen, was af en toe super grappig, en kennis gemaakt met de groep natuurlijk waren we "ready" voor Fraser Island!!

Dag 1 Fraser Island (26-06-2014)
Eindelijk was de ochtend aangekomen om richting Fraser Island te vertrekken. Vroeg opstaan, uitchecken, tassen opbergen want om 7.45uur moesten we verzamelen op het parkeerterrein waar de 4 wheel drives geparkeerd stonden. Daar ontmoete we ook weer onze groep, zaten met 8 personen in een auto. Dus met een tas voor de komende drie dagen, koelboxen met eten, drinken/ drank (bier, goon (goedkope wijn in een plastic zak) en een jerrycan met water, was het voor ons een uitdaging om alles in de kofferbak te krijgen. Gelukkig gingen de koelboxen in een aanhangwagen dus moesten alleen onze tassen, jerrycan en slaapzakken kwijt in onze auto. Na passen/meten en proppen paste alles in de kleine kofferbak. Daarna kregen we nog wat uitleg en natuurlijk veiligheidsregels mee en daarna met z'n allen de auto in. Onze groep bestond uit een leader car en daarna volgde nog 3 ander auto's, dus totaal 4 auto's per groep. De eerste bestuurder van ons gezellige groepje was "Sam" aangezien we eerst een stukje op de weg moesten rijden en niemand gewend was om links te rijden (hij kwam uit Engeland, dus gewend om links te rijden). Na een half uurtje touren werden we helaas aangehouden door een politie controle post. Na een blaastest, de auto's checken en remmen kwamen we door de test heen. Helaas twee van de auto's van onze groep werden afgekeurd dus moesten wachten op 2 nieuwe auto's. Duurde een tijdje dus besloten we al richting de ferry te gaan voor een lunch, wij in de auto met muziek en de rest van de afgekeurde auto's moesten een stukje lopen (waren niet echt blij). Maar was het meer dan waard, wat is het toch mooi om op het strand een sandwich te eten met helder blauw water, wit strand, zon en een mooi uitzicht op Fraser Island. Na de lunch waren de andere vervangende auto's ook gearriveerd dus hup de ferry op richting Fraser Island. Eenmaal aangekomen op Fraser Island heerlijk scheuren over het strand. Wat een geweldig gevoel was dat en natuurlijk genieten. Na een klein uurtje kwamen we aan bij onze eerste stop "Lake Mckency". Lake Mckency is een super mooi meertje, helder mineraal water en super zacht zand. De combinatie van beide is een perfecte scrub voor je lichaam en ook perfect om je sieraden mee te reinigen. Natuurlijk ging iedereen het water in om te scrubben, sieraden te reinigen en natuurlijk mooie foto's maken. Was echt genieten!! Helaas na een uurtje gingen we weer verder. Dit keer was het eerst de beurt aan Stephan en daarna Amy en Ben om door de bushbush te rijden. Was een hobbelige rit maar echt super vet, veel gelachen. Daarna richting het kamp, waar we gingen overnachten de komende twee dagen. Natuurlijk eerst een chauffeur wisseling en dit keer was Tessa aan de beurt om het laatste stukje over het stand te rijden, was zowel hard en zacht zand. Ook zagen we een aantal walvissen tijdens onze rit, echt super cool!! Eenmaal aangekomen in het kamp, de auto uitladen, spullen in ons tentje droppen (sliep met Tessa en Tessa in een klein koepel tentje) en daarna koken met z'n allen. Op het menu stond rijst met kip en groente, wat een perfecte maaltijd was na zo'n lange dag. Nog een paar drankjes gedaan s'avonds en daarna richting de tent, in me slaapzak proppen en proberen te slapen (was best wel hard en voelde al me botten in me lijf want sliepen namelijk alleen op de tentzijl). Beetje balen maar heb gelukkig een beetje kunnen slapen.

Dag 2 Fraser Island (27-06-2014)
De volgend ochtend werden we gewekt rond 7.00uur door Mazza onze tour gids. Hij scheelde "Wake up Motherfuckers" en trok ook nog aan me voetjes. Echt balen, want niet echt geslapen van de kou en harde grond. Na een beetje bijkomen, gezellig met iedereen aan het ontbijt en daarna weer onze tour vervolgen op het eiland. Dit keer was het mijn beurt om te rijden en te scheuren met de "4wheel drive" over het strand, yeahh!! Eerst nog een korte stop om de jerrycans bij te vullen en daarna vervolgde we onze weg over het strand richting de volgende bestemming. Was echt een super ervaring, golven ontwijken, door greppeltjes en natuurlijk zacht zand. Na ongeveer een uurtje crossen kwamen we aan bij de "Champagne Pools" waar we gingen zwemmen voor een uurtje. Na een stukje omhoog en omlaag lopen over een stijger pad, onderweg natuurlijk super mooie foto's gemaakt en een aantal walvissen gespot, kwamen we aan bij de pools. De pools liggen aan de zee, dus het water stroomde zo de pools in en dus oppassen voor gladde rotsen en natuurlijk zeediertjes (kleine visjes en kwallen- gelukkig geen een kwal gespot). Na een heerlijke verfrissende duik weer terug naar de auto's. Dit keer was het de beurt van Melanie om over het strand te crossen richting Indian Head. Indian Head is een rotst gebergte waar je super mooi uitzicht hebt en veel water dieren kan spotten. Na een klim over rotsen kwamen we aan bij de top van Indian Head. Wat een super mooi uitzicht en genoten van alles om me heen. Heb zelfs op een afstand meerdere walvissen, dolfijn groepen, zee schildpadden en een paar 'reef sharks' gespot. Wat een ervaring en natuurlijk een paar foto's genomen bij de klif, gewoon omdat het zo mooi was allemaal. Na een fotosessie gingen we weer onze weg vervolgen, dus eerst over de rotsten weer naar beneden ( af en toe super eng, en natuurlijk was ik heel voorzichtig) richting de auto's. Aangezien het maar een klein stukje rijden was richting Indian Head reed Melanie ons naar de volgende bestemming " Eli Creek". Dit was een beekje met het zuiverste drinkwater op het eiland en natuurlijk ook verfrissend. In onze zwemkleding naar boven en kopje onder in het ijskoude water, maar was echt super dat ik het 2 keer heb gedaan. Daarna nog een "human piramide" geprobeerd te maken met 10 man en daarna gingen we onze weg vervolgen naar onze volgende bestemming. Dit keer was het de beurt van Tessa om een stukje te rijden over het strand. Na een klein stukje rijden kwamen we aan bij het bekendste wrak op Fraser; de "Ss- Moheno. Daar aangekomen vertelde eerst onze gids "Maza" het verhaal over de geschiedenis van het schip, hoe het daar gestrand was en dat "Moheno" eiland betekende, echt bizar. Na eerst wat oude foto's bekeken te hebben van het schip (hoe het er eerst uitzag) ging ik daarna kijken en natuurlijk foto's maken van het verroeste wrak. Echt bizar om te zien, en te bedenken dat er nog 5 verdiepingen onder het zand zit. Na een foto sessie van het wrak vervolgde we onze weg weer richting het kamp. Onderweg nog walvissen en Dingo's (wilde honden op fraser) gespot en natuurlijk van de zonsondergang genoten. Eenmaal in het kamp, weer gezellig koken met z'n allen. Dit keer hadden we aardappeltjes en biefstuk op de bbq gebakken. Jammie,wat was het weer lekker. S'avonds gezellig rond het kampvuur gezeten met een goon wijntje, was een perfecte afsluiting van de dag.

Dag 3 Fraser Island (28-06-2014)
De volgende ochtend konden we een halfuurtje langer uitslapen en daarna voor de laatste keer ontbijten met de left overs van ons voedselpakket. Daarna opfrissen, onze spullen pakken en afscheidnemen van onze tent en kamp voor alweer onze laatste trip op Fraser. Helaas was het een regenachtige dag dus gingen eerst met de auto weer richting "Eli Creek" om ons op de frissen in het koude meertje (voor de mensen die een kater hadden). Ik zelf vond het te koud dus sloeg deze keer over. Daarna vervolgde we onze weg richting "Lake Wabby". Lake Wabby is een meer omgeven door een groot stuk zandvlakte. Om daar te komen moesten we ongeveer 40 minuten lopen, dus door het zand omhoog en omlaag. Wat deden me kuiten zeer zeg, maar was het zeker waard, echt super mooi!! Na wat foto's schieten, relaxen aan het meertje moesten we ook weer 40 minuten terug lopen in de regen (wat was dat vermoeiend zeg). Helemaal doorweekt kwamen we aan bij de auto's en ik mocht voor de tweede keer in de auto rijden. Na een klein stukje rijden kwamen we aan bij wat winkeltjes voor de laatste lunch in de regen. Gelukkig konden we schuilen en een paar van onze groep aten de laatste restjes op en ik zelf nam wat lekkers bij de bakker (pizza broodje en een appelgebakje). Daarna heb ik nog een stukje gereden over het strand richting de ferry. Natuurlijk raakte ik ook weer vast in het zand, dus na een paar keer achteruit en vooruit rijden in z'n 1 was het me gelukt om de auto te parkeren op de ferry. Eenmaal weer aan de overkant reed Tessa het laatste stukje richting het hostel. Bij het hostel aangekomen de auto leeghalen en opruimen en afscheidnemen van onze te gekke tourgids "Maza". S'avonds een Aussie Burger gegeten bij het hostel en daarna een gezellige after party met de gehele groep. Was een perfecte afsluiter van het Fraser avontuur!!

De volgende ochtend weer vroeg uitchecken en wachten op de bus. Om onze tijd door te komen wandelde we nog een keer door het Rainbow Beach straatje en richting het strand, was super mooi weer. Daarna afscheidgenomen van iedereen en vervolgde onze trip met z'n vieren richting Harvey Bay waar een paar uurtjes bleven hangen om zo onze weg te vervolgen richting Bundaberg.

Bundaberg (zondag tot dinsdagavond)

Rond 19.30uur kwamen we aan in Bundaberg en gelukkig zat ons hostel (Bigfoot Backpackers) vlakbij de busstop. Inchecken, nog een beetje rondgekeken in het hostel en richting bed (was nog best wel moe van me Fraser avonturen) en natuurlijk weer s'ochtends vroeg moest oranje spelen. Daarna weer me bedje in en heerlijk uitgeslapen en Bundaberg een beetje ontdekt met de meiden en voor de rest niet veel gedaan. De volgend ochtend weer uitchecken, en daarna gezellig met z'n vieren een stukje wandelen richting de Bundaberg Brewery. Daar hadden we namelijk rond 12.00uur een tour door de Brewery. Echt super leuk en interessant om te zien hoe rum gemaakt wordt. Na een uurtje door de fabriek gewandeld te hebben met verschillende proefsessies gingen we dan eindelijk de rum zelf proberen. Ik probeerde de Bundaberg 2014 versie en een chocolade versie met room. Was echt super en daarna nog wat souvenirs gehaald. Voor ik het wist zaten we weer in de bus richting Agnes Water/1770.

Agnes Water/1770 (dinsdagavond tot donderdagavond)

Dinsdagavond rond 19.30uur kwamen we met de bus aan in Agnes Water/1770. Bij de busstop stonden mensen van verschillende hostels ons op te wachten. Weer hadden we (ik, Tessa en Tessa) geen hostel geboekt dus namen de goedkoopste. Gelukkig was het maar een klein stukje lopen, en de gene die ons ophaalde van het hostel (1770 Backpackers) nam mijn zware backpack op z'n rug dus gelukkig moest ik alleen twee weekend trollies achter me aan slepen. Eenmaal aangekomen in het hostel onze spullen gedumpt en snel wat eten,want alles sluit best wel vroeg. Ook kregen we te horen dat er niet zoveel te doen was, en meer een tussen stop was om te relaxen en bij te komen van Fraser. Dus dat was even balen, maar gelukkig trokken we ons eigen plan. De volgende dag werden we om 14.30uur opgehaald voor een avond kajak tour bij 1770 Liquid adventures, maar eerst hadden we een was ochtendje gepland om onze kleding van Fraser te wassen. Voor we het wisten werden we opgehaald voor de kajak tour. Na een kwartiertje rijden kwamen we aan in 1770 en de plaats waar de kajakken lagen. Nog even de laatste dingetjes regelen, zoals betalen, een contact onderteken (overeenstemming) en daarna veiligheidsvest aan, peddel mee voor de laatste instructies bij de kajakken (hoe je moest peddelen). Eerst nog een groepsfoto en daarna met twee man de kajak in en het water op. Wat was het peddelen wennen zeg en voelde ook een beetje me schouders en boven armen. Tijdens de kajak tour deden we verschillende plekjes aan, was echt super mooi en interessant. We hebben zelfs dolfijnen gespot. Super gaaf om dat van dichtbij meegemaakt te hebben. Daarna weer terug voor een gezellig drankje bij zonsondergang op vlindereiland met de groep, wauw echt super veel vlinders gespot. Wat was dat super mooi zeg. Nog een gezellig drankje "goon" en chips met de groep en daarna met de kajakken weer terug naar het begin punt. Echt super mooi om om terug te kajakken met de zonsondergang. Na wat moeite, aangezien ik een beetje moe werd van het pedellen waren we weer terug bij het begin punt. Alles opruimen en weer terug naar het hostel. Was echt een super adventure kajak tour, werden nat gemaakt (hahaha jongens weer), wilde dolfijnen gespot, vlinders gezien, wat wil je nog meer. In een woord: Geweldig. En zo kwam er weer een eind aan een super geweldige dag. De volgende dag s'avonds weer de greyhound om 21.10uur richting het volgende stadje Rockhampton.

Rockhampton (vrijdagochtend tot donderdagochtend)

Rond 0.10uur kwamen we met de bus aan in Rockhampton. Aangezien het midden in de nacht was kwam niemand ons ophalen van ons geboekte hostel YHA Rockhampton. Dus hadden we besloten om te gaan wandelen, maar hadden niet gedacht dat het een half uur zou zijn. We moesten er toch heen, dus hup met me backpack en twee trollies begon ik aan de wandeltocht met de twee Tessa's. Wat was dat een eind en natuurlijk best wel zwaar met alle bagages, dus zijn een paar keer onderweg gestopt. Uiteindelijk kwamen we rond 1.15/1.30uur aan bij het hostel. Even de sleutel pakken van onze kamer en daarna hop ons bedje in. Natuurlijk hadden we de volgende dag eerst lekker uitgeslapen en daarna zijn we het stadje een beetje gaan ontdekken. Op de terug weg richting ons hostel werden we opeens aangesproken door een man genaamd Harry of we werk zochten, want hij had een klusje voor ons om een schuur op te ruimen op z'n farm. We vonden het een beetje raar, dus zijn eerst navraag gaan doen bij ons hostel. Wat bleek hij was daar al geweest en het was een aardige, betrouwbare man vertelde de hostel eigenaren ons. Dus hup, een telefoontje gepleegd en voor we het wisten hadden we een schoonmaak baantje voor de volgende dag. S'avonds gingen we nog naar een rodeo training, was echt super om te zien, want maak je niet dagelijks mee.

Farm avonturen in Rockhampton

Zaterdag hadden we om 8.00uur afgesproken, maar werden pas uiteindelijk 8.30uur opgehaald om richting de farm te gaan. Alles ging echt op het dooie gemakje, zo niet wat wij gewend zijn in Nederland met werk, maar wel grappig om te zien. Uiteindelijk na anderhalf uur rijden kwamen we op z'n farm aan. Eerst nog even wat gegeten en daarna begon onze klus. Moesten meubels sjouwen (zo geen vrouwen werk) tot dat het huisje leeg was en daarna de oude bijen huisjes van de muren afslaan (waren klei huisjes waar jongen in geboren worden). Het waren er aardig wat en natuurlijk ook redbug spiders (giftige spinnen, een bijt en je leven was voorbij), salamanders en andere enge beesten gezien, dus was af en toe best wel creepy. Na vegen en met blad blazers het stof eruit blazen, kon er eindelijk een beetje geleefd worden in het huisje, maar moest nog wel het een en ander gedaan worden, dus dat was weer een klus voor de volgende keer. Daarna kregen we nog een tour over zijn 40.000 hectare land waar ongeveer 500 koeien stonden. Dus hup de auto in, achterop op een paar hooi balen, richting de koeien op z'n land om die te gaan voeren. Echt super ervaring en wat een mooi land. Hebben ook kalfjes gespot, echt super lief. Ook hebben we stokjes moeten rapen en nog de laatste dingetjes moeten afmaken bij het huisje. Voor we het wisten zaten we weer op de terug weg richting ons hostel, kregen nog wat eten onderweg en hup ons bedje in want de volgende dag konden we nog een keer werken voor hem op z'n andere farm. De volgende ochtend zouden we weer rond 8.00uur opgehaald worden, maar dat werd uiteindelijk pas rond 9.00uur, dus konden nog even genieten van de oranje wedstrijd. Dit keer was het maar een half uurtje rijden naar de farm, aangezien we nog wat spullen moesten ophalen waren we er pas rond 11uur. De auto schudde ook een beetje heen en weer, en ze vertelde ons dat er koeien en en een stier met ons mee reisde dus die werden ook uitgeladen op de farm. Vol verbazing keken we toe dat er niet twee of drie uitkwamen maar totaal een stuk of 10 waaronder een stier, echt bizar. Daarna nog gezellig wat gegeten en daarna gingen we tuinieren. We moesten houtsnippers verspreiden rond de bomen dus was een aardig karweitje. In de volle zon houtsnippertjes op scheppen met een hooivork zo een kruiwagen in en daarna met de kruiwagen naar verschillende bomen. Was echt een dagtaak. S' middags gezellig geluncht met z'n allen, heerlijke sandwiches. Op een gegeven moment stond Harry met een boomslang in z'n handen. Dacht eerst dat het een nep slang was na al zijn verhalen, maar hij bleek echt te zijn. Dus gillen van angst en wegrennen. Op een gegeven moment stonden we met z'n allen buiten en hij joeg me het stuipen op me lijf om achter me aan te rennen en proberen om het slangetje in me nek te leggen. Wat heb ik het uit gescheeld van angst, want voelde echt wat bewegen in me nek. Na deze grapjes gingen wij meiden weer aan de slag met de tuin. Na nog ongeveer twee uurtjes tuinieren, kregen we nog een rondleiding op z'n farm met een quad auto. Wat was deze farm ook mooi, en echt super groot (zo niet met Nederland te vergelijken). Weer terug bij zijn farm huisjes gingen we nog 150 koeien voeren, wat een leuke ervaring. Was ook een klein kalfje bij de groep van 3 dagen oud, echt super cute. Na het voeren gingen we met z'n allen gezellig eten: stuk vlees, aardappeltjes en gebraden groenten (pompoen en worteltjes). Echt super lekker en totaal iets anders dan junkfood, wat we de laatste paar dagen hadden gegeten). S'avonds werden we weer netjes afgezet bij ons hostel en zo kwam er een eind aan ons boer Harry avonturen. Waren echt super dagen en vooral ervaren hoe het farm werk is in Aussie (hard werken). Helaas konden we niet blijven werken, want was helaas niet het seizoen voor, maar waren echt twee super dagen!! Het was al laat dus gauw ons bedje in en lekker uitslapen, wat helaas niet lukte.

Maandag gingen we waar wij vrouwen goed in zijn, winkelen. Op een half uurtje loopafstand bevond een groot winkel centrum. Dus winkeltje in en uit en een beetje rond kijken. Heb zelfs een goede aankoop gedaan, want me backpack werd een beetje zwaar dus heb een aardige koffer aangeschaft. Dus dat scheelt weer gewicht op me rug. Spullen overpakken en de volgende dag werden we opgehaald rond half 1 om richting de Capricorn caves te gaan. Daar kregen we ongeveer een uurtje een rondleiding door de caves, wat een ervaring en super mooi. Natuurlijk aardig wat foto's gemaakt van de caves en de omgeving. Na de rondleiding hup de auto weer in want we gingen door naar de gratis zoo en Botanic Gardens in Rockhampton. Heerlijk daar rondgewandeld en natuurlijk de dieren in de zoo gecheckt. De volgende dag was alweer onze laatste dagje in Rockhampton, dus nog een beetje rond gewandeld en gerelaxt. Rond 19.15uur (laatste busje) werden we met koffers en al gedropt bij de greyhound stop, dus scheelde weer lopen. Aangezien onze bus pas om 0.40uur ging hebben we aardig wat tijd doorgebracht in de mac donalds. Gelukkig met de gratis wifi kwamen we de tijd een beetje door.

Airlie Beach & Mission Beach

Onze volgende bestemming was Airlie Beach en kwamen daar pas om 7.00uur s'ochtends aan. Dus gelukkig nog een klein beetje kunnen slapen in de bus en daarna verder in ons bedje in het hostel (Base), maar eerst de wedstrijd van oranje afluisteren. Echt balen dat we verloren hebben met penalty's. S'middags hebben we een beetje het stadje ontdekt en gecheckt waneer we de White Sunday's konden gaan doen bij Peterpan. Helaas een beetje een tegenvaller want we konden pas 26 juli terecht (hadden een open ticket), dus dat betekende dat we 2 1/2 week moesten wachten. Dat waren we niet echt van plan dus gingen een alternatief zoeken. Ons uitgangspunt was dat we begin augustus weer terug wilde zijn in Sydney voor werk dus besloten eerst te gaan skydiven in Mission Beach, daarna weer terug naar Townsville en Magnetic Island om zo weer onze weg terug te vervolgen richting Airlie Beach voor de White Sundays en daarna door te reizen richting Cairns voor de Great Barry Reef. Dus was een aardige planning en waren wat extra geld kwijt aan een busticket en koste aardig wat geld, maar zo was het wel realistischer voor ons en alles werd nu voor ons ingeboekt door Peterpan (geen open ticket meer en hostels bij inbegrepen naast de tourtjes). De rest van de dag nog een beetje gerelaxt op het strand en de volgende ochtend om 9.20uur weer de greyhound bus richting Mission Beach. De reis duurde ongeveer 8 uurtjes, dus lekker getukt in de bus. Bij Mission Beach werden we opgehaald door ons hostel transfer (Scottys Beach House). Dus super goed geregeld!! Kregen echt een meiden kamer met roze bedjes, dus echt super cute en daar verblijven we tot donderdag, maar eerst dinsdag de Skydive, echt super spannend!!

Dit waren me avonturen voor deze keer, en er komen er zeker nog meer aan. Natuurlijk de skydive morgen (dinsdag), Townsville, Magnetic Island (kroelen met koala's), Arlie Beach Crocodlie safari en de White Sunday's, natuurlijk Cairns met de Great Barry Reef Tour plus duiken en daarna me weg terug richting Sydney voor een baan. Dus houd jullie op de hoogte van me avonturen en tot snel weer.

• 18 Juli 2014 - 16:24

Harry En Herma Heester:

Hallo Evelien Weer genoten van je leuke en boeiende verhalen. Het is TOP daar. Geniet ze.