Van Byron Bay richting Surfer's en Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Evelien Jongh - WaarBenJij.nu Van Byron Bay richting Surfer's en Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Evelien Jongh - WaarBenJij.nu

Van Byron Bay richting Surfer's en Brisbane

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Evelien

22 Juni 2014 | Australië, Brisbane

Al weer bijna 2 weken geleden heb ik me laatste verhaal geüpload en wordt weer tijd voor een nieuw verhaaltje, want heb alweer zat leuke dingen meegemaakt. Me laatste verhaal sloot ik af met surfkamp en was vergeten te vertellen dat ik ontzettend last heb gehad van spierpijn tijdens de surflessen en voor ik het wist zat ik in de bus richting Byron Bay. Tijdens surfkamp heb ik leuke mensen ontmoet en met een Duits meisje "Vera"verbleef ik 3 dagen in Byron Bay.

Byron Bay

Vrijdag avond kwamen we aan in Byron Bay bij de bus stop en toen moesten we nog een klein stukje lopen richting ons hostel "Nomads Byron Bay". Aangekomen in ons hostel tassen gedumpt en de rest van de avond niet veel meer gedaan, was eigenlijk een beetje bijkomen van het surfkamp.

De volgende dag gingen we een stukje wandelen richting de "lighthouse". Wat was dat een klus zeg, maar uiteindelijk was het meer dan waard. Heuveltjes/trappetjes op en weer omlaag en natuurlijk had ik nog een beetje last van spierpijn, dus ging af en toe met moeite. Uiteindelijk kwamen we bij de eerste toeristen spot, the most easterly point of the Australian mainland. Natuurlijk even een paar foto's gemaakt en verder richting the lighthouse om van het mooie uitzicht te genieten. Daarna weer door het bos weer richting het begin van de wandelroute gelopen en over het stand richting het winkelgebied. Natuurlijk elk winkeltje in en uit en proberen om niks te kopen, want heb al een zware beladen tas, hahaha.

Zondag gingen we met de "Ninbim- Grasshopper tour mee. Dus al om 10.15uur in een gezellige hippie bus en muziek richting Ninbim. Was ongeveer 2uurtjes rijden en bleven een uurtje hangen in het hippie stadje waar drugs/ koekjes in overvloed verkrijgbaar waren. Was gewoon leuk om te zien en zo anders dan Byron Bay of welke andere stad ook. Daarna weer de bus in op weg naar een markt. Op de mark waren verschillende kraampjes en etenstentjes en daar bleven we een uurtje hangen. Niks gekocht daar, maar wel heerlijk genoten van een wafel met fruit en een toef slagroom, was echt heerlijk!! Daarna naar onze volgende stop, de Bbq stop " Rocky Creek". Daar eerst nog een stukje gewandeld richting de dam en tijdens de wandeltocht van 20 minuutjes van het mooie landschap genoten. Daarna gezellig met de groep Bbq'en en door naar de laatste stop "Nightcap National Park" voor de " Minyon" watervallen. Waren daar net op tijd want werd alweer donker en een beetje frisjes. Daarna zat de tour er weer op en dus weer richting Byron Bay met gezellige muziek. Wat een dag, maar was echt super leuk en gezellig!! Maandag niet veel gedaan, was een beetje regenachtig dus heerlijk gerelaxt en weer door de stad gewandeld. S'avonds nog gezellig gegeten bij "Cheeky Monkeys Restaurant", was super goedkoop want had een steakburger voor $5,00. Na dat we gegeten hadden nog gezellig meegedaan aan een quiz en een drankje gedaan en daarna weer richting het hostel. De volgende dag vertrokken we richting Surfer's Paradise.

Surfer's Paradise

Alweer vroeg uit de veren want om 10.15uur vertrok me bus richting het volgende plaatsje Surfer's Paradise, hier verbleef ik maar een dagje (dinsdag op woensdag). Surfer's Paradise lijkt een beetje op Byron Bay alleen wat rustiger en kleiner. Aangekomen bij de busstop kwam ik een groepje gezellige mensen tegen die ik ook al ontmoet had in "The Bunkhouse" in Manly. Was namelijk de groep die een maand later was aangekomen dan mij. Even gezellig geklets en alvast wat afgesproken voor Brisbane, maar eerst Surfer's Paradise verder ontdekken. Nadat ik was aangekomen in me hostel "Backpackers in Paradise" even gerelaxt en daarna weer richting de busstop om Vera op te halen, kwam namelijk met een andere bus. Nadat we haar spullen hadden afgegooid gingen we de stad ontdekken. Natuurlijk weer door de winkelstraat gewandeld en uiteindelijk kwamen we aan bij het strand. Even heerlijk gerelaxt op het strand en voor de rest niet zo veel meer gedaan.

Brisbane

De volgende dag (woensdag) moest ik helaas afscheidnemen van me Duitse vriendin Vera, want zij vertrok richting Noosa en ik vervolgde me reis richting Brisbane. Eenmaal aangekomen in Brisbane, ging ik opzoek naar een hostel. Uiteindelijk heb ik gekozen om bij "City Backpackers" me tassen te dumpen en natuurlijk een kamer geboekt voor de komende dagen. Daarna de groep gecontact, die ik een dag eerder had ontmoet in Surfer's, dus hop richting de stad met een kaart. Eenmaal de groep ontmoet gezellig door de stad gewandeld, Botanic Gardens bezocht en weer terug richting het hostel.

Donderdag weer vroeg uit de veren want had afgesproken om 10.15uur om de stad "Brisbane" verder te gaan ontdekken met de groep. Dus met de gratis ferry de rivier af en na een uurtje of twee stapte we ergens uit. Was een soort bedrijven park en hadden zelfs nog een soort kerkdienst bijgewoond, echt super grappig. Daarna voor de tweede keer de ferry gepakt, gewoon een beetje relaxen op een bootje op het water, gewoon omdat het kan. Nog een heerlijk yoghurt ijsje gegeten en toen was de dag alweer voorbij.

Vrijdag was meer een relax dagje, dus niet veel gedaan dan een beetje wandelen langs de winkelstraat en weer twee meiden uitgezwaaid, dus bleef over met Ben en Anita van de groep.

Zaterdag vroeg uit me bed voor de voetbalwedstrijd Nederland vs Spanje. De wedstrijd was namelijk s'ochtends vroeg in Australie dus van 5.00 tot 7uur op George plein gehangen voor een groot scherm met Ben en Anita. Heb echt genoten van de wedstrijd, en was super leuk om te zien dat de Spanjaarden steeds chagrijnig werden. Daarna nog even twee uurtjes geslapen want om 10uur kregen we een tour naar een markt ik Brisbane. Stukje wandelen richting de markt en daarna een uurtje op te markt gehangen. Was daar met twee Zwitserse meisje en Ben (jongen van de andere groepsreis). Goedkoop groenten en fruit kunnen kopen want besloot om nog een weekje langer in Brisbane te blijven, dus gezond eten de komende dagen. De rest van de dag door de stad gewandeld, mezelf getrakteerd op een heerlijke witte chocolade melk en s'avonds gezellig sushi wezen eten met z'n vieren. Na de sushi gezellig wezen stappen, want had afgesproken met de twee Tessa's. We gingen stappen in de gezellige bar "Down Under". Eenmaal daar aangekomen was Marloes van onze Australian groep er ook, dus de meiden groep was bijna compleet. Super gezellige avond gehad en natuurlijk veel bijgeklets. Lag laat in me bed maar was het zeker waard.

Zondag eerst lekker uitgeslapen en rond 13.00uur hadden we met een groepje afgesproken om gezellig te lunchen in de stad en daarna weer richting de winkelstraat om iets oranjes te scoren. Helaas niks gevonden maar wel weer verwend met een heerlijke witte chocolade melk. S'avonds een heerlijke simpel maaltijd gekookt met de gekochte groente, gehakt en pasta. Vroeg gaan slapen want was best wel moe van de zaterdag en vroeg opstaan van de voetbal wedstrijd.

De volgende dag (maandag), eerst de Zwitserse meiden uitgezwaaid en daarna even langs het reisbureau "Travel Bugs" om te informeren naar Fraser Island en White Sunday. S'middags gezellig een bier tour door de XXXX fabriek gedaan met Ben. De tour begon met de geschiedenis van bier in Australia en de XXXX bier. Daarna kregen we een rondleiding door de fabriek, dus zagen alles in productie. Echt super leuk om het te zien en mee te maken. Aan het einde van de tour kregen we een proef sessie van verschillende bier soorten. Ben niet echt van de bier, maar heb wel de verschillende bier soorten geproefd en natuurlijk een eigen biertje getapt.

Dinsdag had ik een job coaching workshop in me hostel. Was best wel interessant en kregen verschillende informatie over verschillende werk mogelijkheden, want uiteindelijk moet ik gaan werken. Hadden in het hostel een andere Nederlander ontmoet en gingen met z'n vieren richting Brisbane look-out: Mt Coot-tha in de middag. Was echt een super mooi uitzicht van Brisbane. S'avonds via een reisbureau "Peterpan" een organiseerde tour, dus een avond rondvaart op de ferry, super mooi om te zien Brisbane by night en gratis pizza. Zo was al weer een dag voorbij gegaan in Brisbane.

De volgende dag (woensdag) was weer een voetbal dag, maar eerst naar de art gallery geweest. Ben echt een kunstliefhebber dus moest dit echt zien. Van hele oude kunst tot aan moderne kunst hedendaags. Daarna even naar de bibliotheek, want was daar gratis wifi en natuurlijk de eerste back-up maken van de eerste paar foto's op een computer. Yeah!! Daarna weer langs Peterpan reisbureau voor een prijsopgave voor Fraser Island en White Sundays, aangezien we het verschil wilde weten qua reisbureaus en prijs natuurlijk. Hebben een mooie prijsopgave gehad, maar nog niet geboekt. Ging het namelijk eerst overleggen met de twee Tessa's, want die kwamen weer terug naar Brisbane en waren ook ondertussen gestopt met de het aardbeien inpakken. Had dit baantje ook aangeboden gekregen, maar heb het uiteindelijk toch maar afgezegd want wilde toch eerst verder reizen.
Aan het eind van de middag gemeet met de Tessa's dus waren met 4 nederlanders opzoek naar nog iets oranjes in de stad. Helaas net te laat om iets oranjes kopen want de winkels waren al weer dicht. Was echt balen!! Gelukkig wel heerlijk gegeten bij de KFC en daarna weer richting me hostel om even te slapen en op te frissen voor de NL vs . Aussie wedstrijd. Rond 23.00uur verzamelen bij het hostel, nog een drankje gedaan, Tessa's opgehaald en daarna met een groepje of 10 man richting een cafe waar de wedstrijd werd uitgezonden. Daaraan gekomen waren we nog een beetje aan het twijfelen, waren namelijk nog niet echt veel nederlanders en er werd geen alcohol geschonken na 12.00uur. Echt balen, maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Met een chocolade taartje en een ice tea wachten tot de wedstrijd begon. Was echt super spannende wedstrijd en wat zijn de Australiërs fanatiek. Van de 1-0 van ons naar de 1-1 gelijk spel, wat een extase was het daar. Hing echt een spannende sfeer en uiteindelijk met moeite gewonnen van Australie. Na de wedstrijd gelukkig voor een goed prijsje een oranje sjaal en armband kunnen scoren dus ben nu klaar voor de volgende wedstrijd. Was alweer tegen 5.00uur dus met een goedgevoel en nagenieten van de wedstrijd me bedje weer in.

Helaas de volgende ochtend alweer vroeg wakker dus vond het tijd om me was tussendoor te doen en natuurlijk een beetje luieren in bed. S' middags weer met de Tessa's en Ben afgesproken dus weer gewinkeld met z'n vieren en uiteindelijk hebben we ook de tours naar Fraser Island en White Sundays geboekt bij Peterpan. Zijn open tourtjes dus kunnen zelf bepalen wanneer we wat gaan doen. Daarna weer gezellig sushi gegeten met Ben en de meiden, gewoon omdat dat kan, en een heerlijk pistache/ witte chocolade ijsje van Movenpick als toetje. Daarna weer richting me hostel en vroeg naar bed, want niet veel geslapen door de voetbal wedstrijd.

Vrijdag hebben we de tour Fraser Island geboekt, busticket richting Noosa en daarna richting de "Wheel of Brisbane" voor een mooi uitzicht in het reuzenrad met de Tessa's. Twaalf minuten lang draaide we rond en kregen een verhaal te horen over de hotspots in Brisbane en natuurlijk veel uitzicht foto's gemaakt. Daarna nog een beetje gewandeld en genoten van het mooie weer. Als afsluiter weer een witte chocolade melk, wat een genot is dat, en weer terug naar me hostel om me klaar te maken voor de laatste stap avond in Brisbane. Gingen weer gezellig naar de "Down Under" bar en was echt een top avond. Leuke mensen ontmoet, we love Jars drankjes gedronken, een mix drankje, dus een perfecte afsluiter van me Brisbane avonturen.

De volgende dag tas inpakken en uit-checken, wat heb ik toch een zooi bij me (hahaha), en daarna nog voor de laatste keer de stad in want de bus richting Noosa vertrok om 15.15uur. Dus eerst nog samen met Ben de ferry gepakt richting een ander stuk van Brisbane, waar we nog niet geweest waren, the Valley. Beetje rond gelopen in deze buurt en daarna weer terug richting me hostel om me tassen te pakken, dus bepakt en bezakt richting het busstation voor een volgend avontuur met de Tessa's en Ben richting Noosa en Fraser Island.

Was een kort maar krachtig verhaal van me laatste twee weken in Byron Bay, Surfer's Paradise en Brisbane maar geniet nog steeds elke dag van me wereldreis in australie. Nu kan ik nog leuke dingen doen, maar na Fraser Island moet ik echt opzoek gaan naar een second year baantje op een farm, want geld rolt hier snel. Jullie horen snel weer van mijn nieuwe avonturen!!

  • 22 Juni 2014 - 07:43

    Harry En Herma:

    Hi Evelien
    leuk om je verhaal te lezen. Het genieten lukt aardig ;-) Volhouden hoor. Dat kan op verschillende manieren. We hopen dat je leuk werk vindt.
    groetjes

  • 22 Juni 2014 - 10:25

    Marion:

    Geweldig Eef...super leuk om te lezen dat het goed gaat!! Veel plezier nog.xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 05 Mei 2014
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 3582

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 06 Maart 2015

Backpacken Australia & New Zealand

Landen bezocht: